vineri, 22 ianuarie 2010

je t`aime...


Iubesc ploaia! Nici una din puterile naturii nu este mai romantica. Si cand natura e romantica, oamenii devin romantici….Sau cel putin unii dintre noi. Eu sunt prima pe lista. De cand ma stiu ador ploaia marunta cu tunete si fulgere. Imi place sa privesc siroaiele de apa care se scurg pe geam. Ploaia ma face sa imi doresc caldura unei imbratisari, a unui sarut fugar….

Mirosul ploii ma duce cu gandul la clepsidra timpului ce se scurge fara oprire. In astfel de nopti, cand ploua, norii ma duc cu gandul la povesti de demult, amintindu-mi momente pe care le-am parcurs.

Pot privi ploaia de toamna ore in sir….Daca sunt nervoasa, ma linisteste, iar daca sunt trista, ma face sa plang si sa privesc mai adanc in sufletul meu….Ploaia de toamna ma face sa ma opresc putin, sa stau linistita cu mine insumi, sa uit de probleme si de griji.

Cand sunt fericita, imi doresc sa dansez desculta in ploaie, sa privesc spre cer, lasand picaturile reci sa curga pe fata si pe gatul meu. Cand spun ca am nevoie de o pauza, inseamna ca am nevoie de o ploaie.

Ploaia de vara este mai putin melancolica. Stropii mari si calzi, o data ajunsi pe pamantul incins, se evapora. Dupa o ploaie scurta de vara, oamenii se comporta altfel. Sunt ca niste robotei care si-au reincarcat bateriile. Dupa ce s-au racorit, devin mai energici si isi reiau activitatile cu mai mult spor : fetita mai deseneaza o data sotronul, vecinul de la etajul doi isi spala masina in fata blocului in timp ce, tati Geta iasa cu pechinezul la plimbare.

Dar eu ce fac ?! Eu stau in geam si fac ce stiu eu mai bine. Visez si astept curcubeul. Uneori apare, alteori nu. Culorile lui vii si vesele imi umple sufletul de bucurie. Dar si daca nu apare, ma declar multumita… . Nu pot compara asteptarea unui curcubeu cu cea a unui troleu….sentimentul e diferit !

Cel mai potrivit sinonim pentru ‘ ploaie de primavara’, este cu siguranta ‘ploaie parfumata’. Vantul adie incet iar ploaia raspandeste miros de lacrimioara si liliac. O furnica se ascunde de ploaie printre firele de iarba, in timp ce o albina isi scutura aripile ude- o picatura i-a incetinit zborul.

Ce poate fi mai placut decat sa am in fata o cana cu ciocolata calda, sa ascult povesti din copilaria unui om batran, sa aud picaturile lovite de pervaz iar in bucatarie sa pluteasca un miros de clatite cu gem ?!

Niciun comentariu: